SİVİLCELERLE SAVAŞMAK

  Selamlar güzelliklerim. Bugün de çoğumuzun problemleri arasında olan sivilcelere nasıl savaş açabiliriz bunları yazacağım :) Malesef ergenlik döneminden beri sivilce problemi yaşayan biriyim ve kullandığım ilaçlardan, kremlerden tam anlamıyla fayda gördüğüm söylenmez. Sadece kullanıldıkları süre boyunca etki gösterdiler benimkiler :) Yılmadım, yıkılmadım ve sivilcelerimle yaşamayı öğrendim zor da olsa. Şimdi gelelim benim de uyguladığım yöntemlere :)

Görsel alıntıdır.

* İlk yapacağımız şey cildimizi temiz tutmak. Biliyorsunuz ki sivilceler sadece yağlı ciltlerde çıkmıyor aynı zamanda karma ve kuru ciltlerin de baş belası. Bu nedenle cilt tipimize uygun ürün seçmek çok önemli. Eğer karmadan yağlıya dönük bir cilt tipiniz varsa benim önereceğim ürün Bioderma Sebium Jel. Kurutmadan nazikçe temizliyor ve temizlik hissini size yaşatıyor.
* Cildimizi temizledik ama yetmezz. Ardından mutlaka cildimizi yine cilt tipimize uygun bir nemlendiriciyle nemlendirmemiz gerekiyor. Çünkü fazla yıkanan cilt kuruyabiliyor ve cilt bu kurumayı dengelemek için daha fazla sebum üretiyor veee sonuç yine sivilceler.. Ben nemlendirici olarak LRP Effaclar Duo kullanıyorum. Cildimi soyarak yeniliyor ve eğer sivilceyi tam çıkmak üzereyken yakalarsanız sivilceyi daha çıkmadan kurutuyor.
* Günlük rutinimize uygun bir tonik de ekleyebiliriz. Ben tonik olarak yine LRP Effaclar Mikro Soyucu toniği kullanıyorum.
* Yine hafta da bir gün peeling yapmanızı öneriyorum çünkü peeling ölü derileri yok ederek cildin yenilenmesine olanak sağlıyor.
* Peelingin ardından cilt tipimize uygun bir maske yapıyoruz. Ben maske olarak Dermokil kullanıyorum ve çok da memnunum 3 yıla yakındır aynı maskeyi kullanıyorum ve değiştirmeyi de düşünmüyorum :)
Haftalık rutinimiz bu şekilde. Tabii bu yöntemler ve önerdiğim ürünler benim kullandıklarım. Biliyorsunuz ki bireysel farklılıklardan dolayı bu yöntemler başkalarında işe yaramayabilir. Benimkiler sadece bir öneri :)
    Bunların dışında bir de evde bulabileceğimiz ürünlerle doğal maskeler ve tonikler hazırlamamız mümkün. Uzun araştırmalarım sonucu kolay etkili olduğunu gözlemlediğim tarifleri sizlerle paylaşacağım :) Bakalım nelermiş???

Dr. Elif Güveloğlu sivilceleri gidermek için doğal losyon tarifini verdi:
Malzemeler:
- 2 sap civanperçemi
- 1 tutam ısırgan otu yaprağı
- 1 tatlı kaşığı karabaş otu
- 5–6 adet papatya
- 1 tutam kekik
Hazırlanışı: Malzemeleri bir Su bardağı kaynar suyun içine atarak demlendirin. Ilındığında süzerekCam bir kavanoza koyarak buzdolabında saklayın. Losyonu önceden temizlediğiniz cilt üstüne pamukla silerek uygulayın. 1 hafta süre ile uygulamalısınız.
Doğal sivilce losyonu sivilceleri gidererek cildinizin temizlenmesini sağlar.
Dr. Elif Güveloğlu
Alıntıdır.

* Karbonat Maskesi Tarifi 

  • 3 çay kaşığı saf su
  • 1 çay kaşığı taze sıkılmış limon suyu
  • 1 çay kaşığı karbonat
  • Karbonat maskesini hazırlamak son derece kolay. Çünkü hemen hemen her evde bulunan malzemeler ile hazırlanıyor ancak son derece etkili bir malzeme. Pütürlü bir karışım olduğu için peeling yapmak isteyen bayanlar da bu maskeyi tercih ediyor. Karbonatlı sivilce maskesi hazırlamak için tek yapmanız gereken listede yer alan tüm malzemeleri küçük bir kase içinde karıştırmak ve karbonat eriyince yüzünüze sürmek. Peeling yapmak istiyorsanız yüzünüze yuvarlak daireler halinde sürmeniz gerekiyor.
  • Alıntıdır.
  • Bunların dışında benim de uyguladığım ve faydasını gördüğüm limon ve yoğurt maskesi var. Hazırlanışı şu şekilde: 
  • 1 yemek kaşığı yoğurt ve 1 yemek kaşığı taze sıkılmış limon suyunu temiz bir kapta karıştırıyoruz ve yüzümüze uyguluyoruz 10 dk bekletip ardından ılık su ile yıkıyoruz. 
  • Elma sirkesini de bir miktar suyla karıştırıp asit etkisini biraz daha azaltıp tonik olarak kullanabilirsiniz.
  • Çıkmakta olan sivilcenin üzerine mercimek tanesi kadar diş macunu koyup sabaha kadar beklersiniz sivilcenin sabaha söndüğünü göreceksiniz.

Sağlıklı bir cilde kavuşmak için bol su içmeliyiz, temizliğimizi ihmal etmemeliyiz ve cilt problemlerimiz için mutlaka bir doktora başvurup uygun tedaviyi görmeliyiz. Hepinize sağlıklı bir cilt ve ömür dilerimm :)

9 yorum:

SERHİRA dedi ki...

Hayırlı olsun bloğunuz takipteyim... beklerim.Sevgiler :)

Unknown dedi ki...

Merhaba canım blogunu yeni keşfettim takibe aldım hemen,seni de bloguma beklerim :) makeupby-ezgi.blogspot.com

. dedi ki...

Blogunuzun takipcisiyim :) Sizi de kendi bloguma beklerim katılımınız beni çok sevindirir. http://nurundelidolublogu.blogspot.com.tr/

Bak Bu Harika dedi ki...

maskeyi not aldım. Sizi izlemeye aldım. Bloğuma beklerim.

www.bakbuharika.com

n dedi ki...

Merhaba :)
Blogunu takibe aldım benim bloguma da beklerim :)
suslusirine.blogspot.com.tr

bahcebenim dedi ki...

Karbonat maskesi ilgimi cekti, aklimda bulunsun :) Bu arada blogunu takibe aldim tatlim, ben de beklerim:)

bahcembenim.blogspot.com.tr

sevdicann dedi ki...

Merhaba cici bloğunu takibe aldım ben de beklerim..sevgiler:)

Pembe Dünyam dedi ki...

süpermiş bloğunuzu takibe aldım ben de beklerim :)

Eleganceblr dedi ki...

merhaba instagramdan takipteydim bloğunuzuda takibe aldım
(http://apaydindunyam.blogspot.com.tr/ ) vaktin olursa banada beklerim sevgiler :)

Yorum Gönder


up